Reisebrev 1: Kata Beach - Phuket - 6 desember 2002

Hei alle sammen. Her kommer forste reisebrev fra Thailand. For de som ikke vet, saa kom jeg hit paa onsdag kveld, etter ca 15 timers reise, med en mellomlanding i de Arabiske Forente Emirater.

Paa flyet satt jeg vedsiden av en noe alkoholisert Ostfolding som preika hele tiden, stadig mer og mer proposjonalt med inntaket av alkohyler! Men jeg tok likevel sjansen paa aa dele taxi med ham ned til Patong (en av de storste strendene paa oya Phuket). Paa veien nedover stoppet vi ved en turistinformasjon og jeg fikk meg to netter paa hotell til 1800 THB (deles paa 5,noe for aa faa norske). Hotellet var helt ok, og laa ganske sentralt i Patong. Neste dag (i gaar) sto jeg opp foer klokka seks og fant en sjappe som serverte frokost. Det smakte godt med toast, egg og bacon. Deretter bar det til stranden som var tre kilometer lang og meget behagelig. Der satt jeg i tre fire timer paa en stol m/parasoll til 50 THB. Det var skjonnt. Hele tiden gikk det thai'er forbi som solgte frisk frukt og drikkevarer, og man kunne bestille seg sandwitch eller liknende.

Ved siden satt et hyggelig par fra Irland som jeg pratet endel med. Han skulle ta dykkelappen og hun skulle fikse tennene sine, siden det var MYE billigere enn hjemme. Etter en seks sju minutters spasertur var jeg nesten tilbake paa hotellet, men ble haiet inn av ei massajedame som tilbod klassisk Thaimassasje, en time til 150 THB (=ca30kr). Saa var det tid for siesta paa rommet. Det er ganske slitsomt med strandliv og massasje kan dere tro! :o)

Siestaen ble litt lengre enn beregnet, men pytt pytt - tid har man godt om her omkring, sa vaaken og fornoyd gikk jeg for aa finne meg mat. Deilig grillet kyllingfilet. Deretter bestillte jeg meg to silkeskjorter til 500 THB pr stykk som ble sydd mens jeg tok en massasjeokt til. De ble kjempeflotte! I dag har jeg kjort taxi et par mil, for aa hente leiebil pa Kata beach. Naar jeg kom fram fant jeg ut at Budget kontoret var nedlagt, men fant heldigvis ei hyggelig dame paa et turistbyraa som ringte dem for meg, og de kommer hit med en bil fra Patong om to timer (der jeg kom fra). Rart at ikke Holidays Auto klarer aa holde styr paa slike ting.

Vel dette var forste reisebrev. Hvis jeg kommer over ytterligere internetkafe'er, kan det nok tenkes at det kommer fler mail (ganke sikkert).